piątek, 7 sierpnia 2015

LONDYN


Kolejnym celem erasmusowych wyjazdów był Londyn.Pan Arkadiusz Szymankiewicz odwiedził stolicę Wielkiej Brytanii w dniach od 19 lipca do 2 sierpnia.Oto relacja z tego pobytu:

Wyspy brytyjskie przywitały mnie deszczową pogodą.Po wylądowaniu na lotnisku Stanstead udałem się autokarem do Londynu.Po godzinnej podróży metrem dotarłem do urokliwego Enfield Town- miejsca mojego zakwaterowania.Zostałem serdecznie przywitany przez gospodarza i po trudach podróży mogłem zrelaksować się w ogrodzie właścicieli domu.

Głównym celem mojego pobytu był udział w kursie językowym,który odbywał się w samym sercu  Londynu ,w szkole St.Giles International.Zajęcia odbywały się od godziny 8 do 14 w bardzo twórczej i przyjaznej atmosferze.Nauczycielki - Amanda i Becky - przygotowały ciekawe,inspirujące lekcje,wzbogacone materiałami multimedialnymi.Pracowaliśmy bardzo intensywnie w 10-osobowych grupach, składających się z osób z całego świata m.in. z Japonii,Korei Południowej,Brazylii,Turcji,Argentyny,Hiszpanii i Włoch.Mieliśmy również okazję uczestniczyć w wykładzie w London School of Economics.

St.Giles International





Russell park koło szkoły
Międzynarodowa ekipa w sali lekcyjnej

Kurs okazał się niezwykle użyteczny i rozwinął moje umiejętności językowe.
Po zajęciach wraz z uczestnikami kursu spędzaliśmy miło czas zwiedzając Londyn, wypoczywając w licznych parkach,a wieczorami włóczyliśmy się po mieście,próbując tradycyjnych specjałów kuchni m.in. fish and chips.

Londyn jest miastem niezwykle fascynującym, posiadającym wiele zabytków i miejsc wartych odwiedzenia.
W czasie mojego pobytu zwiedziłem British Museum,Museum of Natural History oraz Vitoria and Albert Museum.
Znalezione obrazy dla zapytania natural history museum
Model diplodoka w Natural History Museum

Eksponaty z British Museum


Victoria and Albert Museum
 

Wiele zabawy dostarczyła wizyta w muzeum figur woskowych Madame Tussauds,gdzie oprócz podziwiania figur z wosku można się wybrać w krótką podróż w głąb historii Anglii i doświadczyć dreszczyku emocji w tunelu strachu , a także obejrzeć filmik w technice 4D.

Rodzina królewska i ja w Muzeum Madame Tussauds



Zwiedziłem najbardziej znane miejsca i budynki w Londynie, takie jak Trafalgar Square,Westminster,Big Ben,Downing Street.
Picadilly Circus

Trafalgar Square
Big Ben

Pałac Westminsterski

Na trasie moich wędrówek nie mogło zabraknąć Buckingham Palace.W związku z wyjazdem królowej na wakacje pałac został udostępniony zwiedzającym,dzięki czemu zobaczyłem wspaniałe wnętrza i przypałacowy ogród, w którym monarchini urządza przyjęcia.

Buckingham Palace

Duże wrażenia zrobiło na mnie Westminster Abbey, w którym pochowani są władcy angielscy i zasłużone postacie m.in. Karol Dickens,Isaac Newton.Karol Darwin.W opactwie znajduje się również tron koronacyjny z 1301r.Opactwo było świadkiem koronacji władców angielskich.

Tron koronacyjny


Opactwo Westminsterskie



Równie imponującą budowlą jest Katedra św.Pawła, z której dachu można podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę miasta.

Katedra Św.Pawła

Trudno być w Londynie i nie doświadczyć przyjemności obserwowania widoków z kapsuły London Eye.



Czekała mnie także wyprawa w historię Londynu w Tower of London.

Znalezione obrazy dla zapytania tower of london


Wreszcie ikona Londynu – Tower Bridge,czyli słynny zwodzony most bardzo chętnie odwiedzany przez turystów.


Wybrałem się również na wycieczkę do Oxfordu i Cambridge, gdzie znajdują się słynne uniwersytety.






Londyn to ogromne i fascynujące, choć  piekielnie drogie miasto.Na każdym kroku można spotkać ludzi z całego świata, także wielu Polaków.W czasie mojego dwutygodniowego pobytu udało się świetnie połączyć przyjemne z pożytecznym – szlifowanie angielskiego i eksplorowanie zakątków cudownego Londynu.I jeszcze ta pogoda! Wietrznie i góra 25 stopni na termometrze- dla mnie idealnie.Po powrocie do Polski czekały na mnie iście tropikalne upały:)

Arkadiusz Szymankiewicz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz